Plivit Arena är fortsatt namnet på Västerviks IKs hemmaborg!
Publicerad: 2020-09-28
Partners
Västerviks IK och Plivit Trade har i dagarna kommit överens om ett fortsatt samarbete. Vår hemmaborg kommer heta Plivit Arena även över säsongen 2020-21!

Västerviks IK:s hemmaborg i HockeyAllsvenskan kommer även säsongen 2020–21 att heta Plivit Arena. Plivit Trade AB har tillsammans med Västerviks IK enats om att fortsätta det långvariga och framgångsrika samarbetet. Avtalet kommer att fortsätta förstärka positionen för den västerviksbaserade namngivaren: Matproducenten och -grossisten Plivit Trade.

– Vi på Plivit Trade ser investeringen som strategisk i vår varumärkesbyggnad för att öka kunskapen om våra produkter och historien bakom dem till konsumenter över hela Sverige, säger Johan Siljreus, försäljnings- och marknadschef på Plivit Trade AB.

Västerviks IK och Plivit Trade har under flera år utvecklat sitt samarbete och med förlängningen av avtalet fördjupas och förstärks samarbetet ytterligare, tillsammans når parterna ut till viktiga målgrupper. Med namnet Plivit Arena förstärks kopplingen mellan arenanamnet och varumärket Plivit.

– Anders Wiman, ordförande, Västerviks IK säger att det varit prioriterat att få till ett avtal för namnet på hemmahallen. Därför känns det extra roligt att vi kommit överens om ett fortsatt samarbete med ett av Västerviks mest framträdande företag. Att Plivit Trade ser möjligheterna och värdet av exponeringen som kommer med Västerviks IK:s spel i HockeyAllsvenskan är vi väldigt glada och tacksamma för, säger Anders som fortsätter:

– Avtalet är ett av de viktigaste som Västerviks IK har. Det är oerhört viktigt för VIK att vi hittar den här typen av stora långsiktiga samarbeten, för att kunna utveckla klubben och säkra fortsatt spel i HockeyAllsvenskan med nya hockeyfester i Plivit Arena!

”Johan Siljreus, Försäljning & marknadschef Plivit Trade säger, Vi på Plivit Trade är väldigt glada och nöjda med att ett nytt avtal är på plats. Det nya avtalet kommer hjälpa oss att ytterligare stärka Plivit som varumärke. Ger oss möjligheter att nå våra målgrupper med inspiration och information om våra produkter. Avtalet följer vår strategi att förena samhällsnytta och affärsmässighet. Där vi även tar ansvar från jord till bord genom våra egenägda jordbruk i Bosnien och Hercegovina som odlar grönsakerna som återfinns i produkterna under Plivit varumärket.”

Conny Pettersson